fredag 12 februari 2016

Fredag med Anna

Idag låg jag precis hela dagen och såg på tv (liv-kanalen) och slumrade emellanåt. Hade telefontid till cancer överläkaren och smärtsjuksköterskan. Läkaren berättade att lab-värdena var bra. Har tagit medicin mot illamående, Primperan, 3ggr/dag. Ska nu minska och sedan ta bara vid behov.

Då jag talade med smärtsjuksköterskan slog det mig av nån anledning att kolla upp ifall vi tog rätt plåster senast. Det visade sig att vi satt fel; 25mg - fast det borde vara 75mg. Jag har alltså minskat värkmedicinen massor utan att ha vetat eller märkt det. Måste nu riktigt fundera efter hur jag mått dom senaste dagarna. Enligt mina medicin anteckningar har jag tagit en aning mera Oxynorm värkmedicin på sistone.

Barnen for efter dagis/skola till svärisarna och min man på jobbets lillajulsfest. Jag hade glömt att tänka på mig själv och hur det skulle kännas att vara home alone, men som tur passade det åt Anna att extempore komma och hälsa på och hålla mig sällskap. Anna hämtade fina vändags rosor och vi satt och pratade i timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!