tisdag 17 november 2015

Lunch & 2st visdomständer ut

Igen, då jag kom till Kampen kände jag mig normal, eftersom jag var omringad av vanligt liv. Har börjat använda vinterjacka och öronskydd för jag känner lite tryck i vänster örat (samma sida som knölen).


Träffade min superpositiva arbetskompis Marlena på lunch i Iguana. Hon hämtade en tsemppi-gåva av mina gamla arbetskompisar. En lykta "LOVE is all you need", en ängel reflex och ett kilo karkki inne i lyktan. Blev jätte glad och rörd. Älskar mina gamla arbetskompisar där jag jobbade i 9år (läxiäiset).


TANDLÄKARE
Efter lunchen träffade jag min brors härliga Jeanette, som lovat komma som stöd till tandläkaren i HUS Kirurgiska sjukhus i Eira. Jag hade bett om diapam och då behöver man en "saattaja". Men skulle nog annors också ha bett sällskap för att hålla mig lugn och på gott humör. Och det vad Jeanette bra på, vi talade om dittan och dattan, sorg och glädje, sjukdom och friskhet osv.

Då vi kom kl. 13 fick jag diapam 5mg och två lila antibiotika piller. Kl. 14.30 fick jag å in. Tandläkaren var en ung sympatisk kille, som visste min diagnos. Fick en massa bedövning och han fick ut tänderna hela på ca 15minuter.

Tänderna blev inte ens sjuka under natten (burana 800mg och Panadol 1g kl. 18.00). Pojkarna hade roligt åt att jag var så bedövad och inte kände min läpp eller tunga. Och vi kunde igen försäkra pojkarna om och berätta att vi i Finland har dom bästa läkarna - inget kände jag då tänderna revs ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!