fredag 20 november 2015

Ateneum & sushi + tid och lillajul

På morgonen googlade jag en hel del. Både bra och lite ångest. Sov lite dåligt förra natten och tog en diapam på natten.

Träffade min mans fina kusin Jessica på Ateneum och såg Henri Cartier-Bressons fotografuitställning. Mest blev det pratande, men såg också många fina foton. Mitt favorit foto var ett från Spanien under kriget barn som leker och har roligt fotat genom en bombad vägg och ett av dom glada barnen hade kryckor. Nu i skrivstund känner jag att den beskrev min situation: fastän allt rasar omkring och man är rädd kan man ändå vara glad och ha roligt!



Gick efteråt och äta sushi och så shoppade jag ett par pipon i tanke på hårlossning.


- - - - -

JOBB LILLAJUL
På kvällen hade jobbet lillajul. Min fina arbetskompis textade mig förra veckan (efter att hon skrivit ut sömnmedicin åt mig) och kannusta mig att komma på lillajulsfesten. Min man tyckte också det skulle vara en bra ide att delta i vanliga saker så mycket som möjligt. Vi är en lugn porukka, så blev själv tänd på iden. 


En sak som var som "nåt som var menat" var, att jag kollat tiden fel och ringde på hos vår överläkare 45mim för tidigt. Hennes man var ännu hemma och hon presenterade honom och berättade att han är ontolog dvs cancerkäkare. Där kunde vi sen i lugn och ro tala om saken och jag kunde fråga saker jag funderat på. Dessutom sade han att han gärna kan ge en "second opinion" ifall jag nångång behöver!

Det var jätte kiva att se alla arbetskompisar och fick så mycket stöd och tsemppiä. Fick en burk med Sisu som en arbetskompis gjort "sisua Jonnalle". Hon berättade att hon själv haft bröstcancer för fem år sen och då fått en burk Sisu av en kompis - och att burken blev otroligt viktig för henne under resan, att hon alltid måste köpa till sisu dit och se till att den aldrig tog slut. Blev så glad och rörd!


SUMMA SUMMARUM
Dethär var en bra dag.
Fast jag hade lite ångest på morgonen så gick det om och har gjort en massa roligt och träffat kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad roligt att höra från dig!